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Ghassan Ghazal

Artist directory :: Ghassan Ghazal

Multi disciplinary

Ghassan Ghazal

About

Métaportrait 
Ghassan Ghazal is a visual artist, working across a variety of formats ranging from painting to sculpture to installation, performance and conceptual art. He was born in Beirut, in 1961, and was exiled from the country through the turbulent years of the Lebanese Civil War, leaving in 1979 for Canada and returning in 2006. Particularly preoccupied with the transformation of symbols of violence and coercion beyond representation, his multidisciplinary practice has taken the form of diverse research projects conflating image, space and perception. He has been showcased in different solo shows and group exhibitions, art fairs and auctions. His work was shown at the Museum of Quebec in Canada in 1995 and his most recent exhibition, “(IN)tolerance” was held at...

Galleries

Artwork 2015 9 items
(In) Tolerance 2012-2014 Solo exhibition 2012 at Janine Rubeiz Gallery
Faro The Ceremony of Sacrifice or Victim Ritually, the sheep is a figure of religious celebration that symbolizes the covenant between man and God. The sheep that will make its appearance this year at BEIRUT ART FAIR will be called Faro. Faro is the descendant of the rites of sacrifices offered to God.
Performance 2011 Corps-V(alise) This performance, metaphorically speaking, has the merit of bringing together its diverse temporal and physical experiences to a same place of action and reflection, the body in this case. Here, the migratory nature of the body as well as the ethical mass of its memory are preserved in each and every one of us in the shape of a "Body - Luggage ''. Furthermore, the abstract dimension projects the image of a self-activated memory within the realm of the elapsed time.
Performance Summer 2008 Normal 0 false false false EN-US JA X-NONE Feetbook est un projet fondé et réalisé grâce àune participation collective qui prend la forme d’une performance métaphorique dans les espaces publics et qui aboutira àune installation in situ . Sur des sites réels du Liban, les Libanais àl’étranger sont invités àune pathomimie (n.f. de patho-et mime.
Digital Art Montage Photo

Blog

Faro

(In)tolerance
Normal 0 false false false EN-US JA X-NONE (In)tolerance Notre appartenance identitaire est étroitement liée aux objets que nous possédons ou qui nous entourent et partagent, ainsi, notre espace urbain. Ces objets, étant au centre de mon travail, symbolisent la consécration de la matérialité dans son image dialectique, àla fois opposée et liée, entre le sacré et le profane.

Corps-V(alise)
Cette performance au sens métaphorique a le mérite de rassembler en un même lieu d’action et de réflexion, en l’occurrence le corps, ses diverses expériences temporelles et psychiques.

Trous de mémoire
Trous de mémoire Cette installation au sens métaphorique a le mérite de rassembler en un même lieu d’action et de réflexion, en l’occurrence le corps, ses diverses expériences temporelles et psychiques. Ici, la nature migratoire du corps ainsi que le poids éthique de sa mémoire se conservent en chacun de nous sous la forme d’un « corps valise ».

Chatouillement ou Chatiment
La légèreté d’être Une plume, aussi légère qu’elle soit, nous fait bondir de notre place. Par son effleurement silencieux, sensuel et doux comme le vent, notre corps se frissonne, perd la boule et rebondis dans l’air. La réaction de notre corps prend la forme d’un mouvement brusque et expressif, évoqué par un contacte bref avec l’autre.

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